16 Aralık 2016 Cuma

KAPTAN FANTASTİK - CAPTAIN FANTASTIC


"Kaptan Fantastik" gerçek olamayacak kadar fantastik bir film.

Ben Cash ve eşi 6 çocuğunu modern hayattan uzakta, kendi kuralları ile yetiştirme kararı alır ve Pasifik Ormanları'na yerleşirler.


Bir babanın çocuklarını internetten, tabletten, televizyondan uzak tutarak Harward ve benzeri okullardan kabul görebilecek düzeyde eğittiğini düşünün. Eğitim bugün okullarımızda gördüğümüz tek düze bir eğitim değil. Spor, müzik ve entelektüel alanda bile son derece donanımlı çocuklar. Hatta en çok etkilendiğim sahne 8 yaşındaki çocuğundan insan hakları beyannamesini kendi cümleleri ile yorumlamasını istediği sahneydi. Evet, gerçekten fantastik ama ders çıkarılabilir bir film. Sadece çocuklarımızı değil kendimizi  bile internet ve televizyonla robotlaştırdık. Yorumlayan, düşünen insanlar değil her şeyi "google'layan", hazır bilgi piş ağzıma düş diye bekleyen bireylere dönüştük.

Teknolojinin getirdiği nimetlerden yararlanmayalım demiyorum. Hatta bu devirde yararlanmamak aptallık olur ama nasıl kullanacağımızı hiç bilmiyoruz.En kısa zamanda bunu öğrenmemiz gerekiyor.

Film oyunculuk, yapım bakımından tartışılabilir ama konusunun yanında bu konular benim için arka planda kaldılar.




Detaylar :

Yönetmen : Matt Ross
Senaryo : Matt Ross
IMDB Puanı : 8

0 yorum:

Yorum Gönder